subwencja finansowa w ramach programu rządowego "Tarcza finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich firm" udzielona przez PFR SA.

Folia na witrynach na wzór lustra weneckiego

Przed zaprojektowaniem folii na witrynę okienną dla swojego lokalu warto wcześniej zastanowić się do kogo reklama będzie skierowana. Dzięki określeniu grupy docelowej łatwiej będzie dopasować motyw, kolorystykę, treść i styl Twojego projektu graficznego. Ważne jest także, aby projekt folii był spójny z marką i w pełni odzwierciedlał zakres jej działalności. Treść powinna być prosta, konkretna i co najważniejsze aktualna, więc pamiętaj, żeby na bieżąco ją aktualizować.

Czym jest folia na wzór lustra weneckiego?

Oklejanie szyb na wzór lustra weneckiego to inaczej totalna zasłona. Jest to zastosowanie przyciemniania różnego rodzaju. Można delikatnie zakryć witrynę lub zakryć ją całkowicie tak, aby przechodzień nie mógł zajrzeć do środka. Aby wykorzystać folie tego typu, ważne jest, aby została dobrana odpowiednio:

  • siła przyciemniania – folia może posiadać aż trzy stopnie przyciemniania: półprzezroczyste, całkowicie kryjące, nieprzezroczyste;
  • rodzaj – niektóre folie są przeznaczone do stosowania na zewnątrz, a inne do wewnątrz, można również zastosować i jedną i drugą;
  • powierzchnia do wyklejenia – folia najlepiej się sprawdza na powierzchniach, które są gładkie, jednak nada się również do ukrycia rys i ujednolicenia szyb, witryn.

Folie na wzór lustra weneckiego sprawdzają się również dobrze w przypadku zapalonego światła wewnątrz lokalu. Folia wówczas traci swoje właściwości kryjące – widać, to co jest w środku. Jednak przy zgaszonym świetle przechodzień nie może zajrzeć przez folie.

Jakie są rodzaje folii?

Istnieje kilka rodzajów folii do oklejania witryn okiennych. Wszystko natomiast zależy od typu, a także przeznaczenia reklamy. Do rodzajów folii można zatem zaliczyć:

  • folie OWV (One Way Vision) – ten rodzaj umożliwia oglądanie nadruku osobom znajdującym się na zewnątrz. Natomiast osoby w środku mogą oglądać, co dzieje się na zewnątrz. Zastosowane jest tutaj delikatne przyciemnianie szyb. Na tego typu folie można zastosować różne grafiki, zarówno monochromatyczne, jak i wielokolorowe,
  • folia monomeryczna, zwana także pełną folią okienną, posiada bardzo wysoką jakość wydruku, zarówno fotografii, jak i grafiki. Technika jaką jest wykonana sprawia, że jest odporna na wodę, promienie UV oraz inne czynniki atmosferyczne,
  • folia mleczna różni się od pozostałych tym, że posiada fakturę mrożonego lub piaskowanego szkła (oczywiście jest to tylko imitacja). Taka folia nadaje się do wycinania różnych wzorów graficznych, jak np. logo czy napisy. Nadaje ona witrynie eleganckiego i estetycznego wyglądu, dlatego często polecana jest w przypadku biur, gabinetów lekarskich czy hoteli,
  • folia ploterowa jest samoprzylepna, kolorowa, a także można z niej wycinać różnego rodzaju elementy, jak np. litery, logo lub inne znaki graficzne.
  • folia adhezyjne bezklejowe stosowana zazwyczaj w galeriach handlowych, gdyż naklejana jest od środka witryny.

Dlaczego warto korzystać z folii i oklejać witryny sklepowe?

Oklejanie witryn pomaga przyciągnąć uwagę nowych klientów, a także w prosty i łatwy sposób zareklamować swoją markę. Co więcej, decydując się na taki zabieg, zagospodarujesz wolną przestrzeń, która przestanie być zwykłą witryną okienną, a ciekawą i barwną reklamą. W ten sposób możesz zdobyć zaufanie, a także wykreować spójny wizerunek swojej marki np. przedstawiając na witrynie swoje logo, grafikę, z którą się utożsamiasz lub hasło, które ma kojarzyć się z Twoją firmą.

Skorzystanie z folii może pomóc Ci w komunikacji z klientami. Na witrynie swojego sklepu lub firmy możesz przedstawić informacje o promocji, o godzinach otwarcia, podać dane kontaktowe czy nawet adres strony internetowej i mediów społecznościowych. Folie są bardzo łatwe do usunięcia, więc zawsze będziesz mógł ją zmienić lub usunąć.

Oklejanie witryn to jedna z najtańszych i najbardziej skutecznych form promocji marki lokalnej. Jest ona zdecydowanie tańsza od billboardów czy reklam w tradycyjnych mediach.