Billboard jest dość powszechną formą reklamy, którą często można spotkać na ulicach miast. Możesz oglądać je spacerując chodnikiem bądź jadąc samochodem. Nie od dziś wiadomo, że billboard to jeden z najlepszych sposobów na promocję swojej marki, produktów i usług w szybki i sprawdzony sposób.
Czym jest billboard i do czego służy?
Billboard to inaczej zwany plakat reklamowy o sporym wymiarze. Może być to także tablica reklamowa, która pełni funkcję nośnika reklamowego. Billboardy najczęściej kojarzą się z trwałą konstrukcją, która związana jest z gruntem i tablicą osadzoną na jednym lub dwóch słupach. Billboard może być także niezwiązany z gruntem i być mocowany za pomocą betonowych obciążników lub przymocowany na mobilnej przyczepie.
Billboardy są miejscem przeznaczonym na promowanie marki oraz elementów z nią związanych. Często firmy wynajmują go w celu zareklamowania swojej marki, produktów, usług lub do ogłoszenia okazji i promocji. Dzięki swojej wielkości i temu, że często są prezentowane na dużej wysokości – są zauważane i czytelnie, zarówno dla pieszych, jak i przejeżdżających.
W jaki sposób można przedstawić reklamę za pomocą billboardu?
Reklamę za pomocą billboardu można przedstawić na kilka różnych sposobów. Jednak wszystko zależy od tego, jaki jego rodzaj wybierzesz. Do rodzajów billboardów można zaliczyć:
- billboard ścienny wykonywany jest najczęściej z paneli blaszanych, ponieważ przymocowywany jest na ścianach budynku, dlatego musi posiadać wzmocnione uchwyty,
- billboard statyczny jest popularnym rodzajem reklamy, czyli tak zwaną tablicą reklamową, która osadzona jest w ziemi i podtrzymywana przez słupy,
- billboard przestawny z kolei nie jest na stałe przymocowany do ziemi, ale obciążają go betonowe obciążniki,
- billboard mobilny jest jednym z najbardziej skutecznych form reklamy. Konstrukcja osadzona jest na przyczepie, którą można doczepić do samochodu. Samochód podróżując po mieście lub poza nim będzie pełnić rolę mobilnej reklamy,
- billboard świetlny, czyli telebim reklamowy jest urządzeniem elektronicznym, na którym wyświetlane są reklamy oraz prezentacje. Obsługuje dźwięk, a także może wyświetlać filmy.
Dzięki rozwijającej się technologii, firmy mają coraz większą możliwość do stworzenia ciekawej, zachęcającej reklamy, nawet w postaci interakcji. Im bardziej jest angażująca odbiorcę promocja, tym większa jest szansa na zdobycie nowych klientów.
W jaki sposób billboard jest narzędziem promocji?
Billboardy oraz tablice reklamowe idealnie potrafią wkomponować się w otoczenie, a także być nośnikiem różnych informacji, w szczególności promocyjnych. Są jednym ze skutecznych narzędzi promocji, przez co w łatwy sposób docierają do większego grona odbiorców. Tego typu reklamy najczęściej konstruowane są przy ruchliwych drogach, co zwiększa szanse na jej zobaczenie i zaangażowanie nowej publiczności.
Duża przestrzeń oferowana przez billboardy pozwala na wszechstronną, oryginalną i rzucającą się w oczy reklamę. Wiele firm decyduje się na coś nietuzinkowego, czyli np. na elementy przestrzenne, które tworzą wymiary 3D. Im atrakcyjniejsza reklama, tym większa szansa, że przykuje uwagę i zapamięta się na długo. Billboardy i tablice reklamowe są najczęściej stawiane w miejscach, gdzie przechodzień bądź kierowca ma szansę zobaczyć je.