Billboardy

Billboard to tablica lub plakat znacznych rozmiarów - zazwyczaj stosowany w reklamie. Są produkowane w różnych wielkościach i kształtach. Najpopularniejsze mają wymiary 12m2 oraz 18m2. Oprócz tych standardowych rozmiarów możemy także spotkać o wymiarach niestandardowych, np. w ogólnopolskich kampaniach reklamowych.

Billboardy reklamowe możemy podzielić ze względu na sposób przymocowania do podłoża. Wyróżniamy:

  • ścienne - są one montowane na ścianach.
  • przestawne - czyli tablice naziemne, nie związane trwale z gruntem, dzięki czemu nie wymagają pozwolenia na budowę.
  • trwale związane z gruntem - są przymocowane do podłoża.

 

Billboardy może także podzielić ze względu na konstrukcje:

  • billboardy na dwóch nogach;
  • billboardy na jednej nodze;
  • billboardy na stopie rurowej.

 

Możemy je także podzielić ze względu na układ tablicy:

  • jednostronne - reklama jest widoczna tylko z jednej strony.
  • dwustronne - reklama znajduje się po obu stronach. Tutaj mamy do czynienia albo z billboardem w kształcie litery H lub w kształcie litery V.

Ważna jest także wysokość billboardu nad gruntem. W Polsce najczęściej stosuje się montaż na dwieście lub trzysta centymetrów nad gruntem.

Większość billboardów zamocowanych jest na tablicach wolnostojących. Ale możemy także spotkać reklamy mobilne, na kółkach. Są to zazwyczaj przyczepy reklamowe o wielkości 2x12 metrów kwadratowych. Dodatkowym plusem takiego billboardu jest możliwość zmiany lokalizacji; dodatkowo do takiej reklamy możemy wykorzystać oprawę dźwiękową.

Jak znaleźć dobrego producenta billboardów? Wystarczy wpisać w przeglądarkę internetową, np. "Billboardy Słupsk", "Billboard w Słupsku" i będziemy mieć w czym wybierać. Na pewno należy porównać ofertę oraz cenę, do tego zorientować się jakim sprzętem dysponuje dana drukarnia oraz jaką technikę druku wykorzystują i wybrać tą, która będzie nam najbardziej odpowiadać


Projekt i wykonanie: Bednarek Media